Thursday, August 10, 2006

苺の季節/Season for very very berries!


イギリスは今、果物がとてもおいしい季節。色とりどりのフルーツがずらりと並んでいる姿に思わず、頬が緩みま〜す。特に、苺、ラズベリー、そしてブルーベリーがいつでも手に入るのが嬉しい。私、相当なベリー好きです。苺はだいたい日本の半値。ブルーベリーの値段は、日本と同じくらいだけど、量が全然違う! 日本のスーパーでは、小さなパックにすかすか状態でしょう、えーこれだけしか入ってないの〜?っていつも思いますでしょう?? でも、こちらのパックは余裕で 4, 5 倍は大きい。これだけ入っていれば、ま、400円でもいっか、というノリ。日本のは、貧弱すぎるー

Yes, it's the season for berries! Strawberries, raspberries and blueberries, am talking about. What I like it here is the amount they offer. Still it's a UK price even at a local market, but their sizes are absolutely acceptable for a single person. I'd say, a blueberry package is at least fourfold bigger than a tiny pack at a Tokyu store or Odakyu OX. ...did I go too local?

このフレッシュなベリー類、どうやって食べましょうか。たっぷりのギリシャヨーグルトと食べるのが一番のオススメです。このヨーグルト、びっくりするほどクリーミーなの。れっきとしたヨーグルトですよ、生クリームとかじゃなくて。ま、カロリーは普通のものよりちょっと高めですけど。でも、一口食べたら虜になっちゃうこと請け合い! このグリークヨーグルト、日本で見かけたことありません。日本は、さっぱり派さんが主流だからでしょうか…

How to indulge yourself? Of course with creamy greek yogurt! But I've never seen this type of yogurt in my hometown. Greek yogurt is too thick and creamy for slim-obsessed Japanese?


Photos (C) 2006 Mar-i